یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
اسماعیل پور

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: طرح بصیرت عاشورایی در ۷۵ بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور مدیر ‌کل اوقات و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه در آستانه محرم اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز برنامه ریزی لازم را برای ایام محرم و صفر دارد اظهار کرد: همه ساله همزمان با ایام ماه محرم و صفر طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با ایام ماه محرم و صفر این طرح در بقاع متبرکه استان بوشهر از ۱۷ تیر ماه تا ۱۴ شهریور ماه از اول محرم تا پایان ماه صفر اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پور با اشاره به اعزام ۴۰ روحانی بومی و ۳۰ طلبه اعزامی برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان بوشهر خاطرنشان کرد: این طرح امسال در ۷۵ بقعه و امامزاده استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اظهار داشت: آماده سازی هماهنگی جهت استفاده از فضای بقاع متبرکه، هماهنگی جهت برگزاری مراسم و فضا سازی محیطی بقاع و نصب پرچم و بنر، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان، برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص، برگزاری ویژه برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه، پیش بینی شده است.

وی گفت: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم، برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع)،ویژه برنامه احلی من العسل، ویژه برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورای حسینی و شام غریبان از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب این طرح در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پور خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این ایام مربوط به ایام شهادت امام سجاد (ع) با محوریت صحیفه سجادیه و همچنین ایام اسارت حضرت زینب (س) با عنوان «رهروان زینبی» است که در این بقاع شاخص برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha